Followers

~ Blog AKIUM masih lagi dalam proses menaik taraf, selalulah menjenguk ke ruangan ini untuk mengetahui aktiviti terbaru AKIUM serta aktiviti yang dijalankan oleh pihak fakulti dan juga pihak universiti ~

Friday, February 11, 2011

Muslim Engineering Society Night 2009/2010 (MESNITE)

TEMA

COLOURS OF LIFE

OBJEKTIF

· Memberi penghargaan dan pengiktarafan kepada mahasiswa Muslim yang cemerlang dalam bidang akademik di samping motivasi kepada mahasiswa lain untuk terus bersaing secara sihat dalam bidang intelektual.

· Meraikan mahasiswa/i tahun akhir fakulti kejuruteraan sebelum mereka tamat pengajian dan melangkah ke alam pekerjaan.

· Menjalinkan dan mengeratkan silaturahim antara mahasiswa dan warga fakulti.

JUSTIFIKASI

Tema ‘COLOURS OF LIFE’ yang menjadi pilihan memberi erti bahawa kehidupan di kampus yang penuh dengan pelbagai ‘warna’ dimana mahasiswa akan mula bergaul dengan lebih luas yang pelbagai ragam manusia serta melalui pelbagai bentuk situasi. Pergaulan secara sihat akan memberi banyak manfaat dari perspektif mendapat input yang berguna dan secara tidak langsung membentuk pemikiran yang lebih matang dan kritikal di kalangan mahasiswa yang amat diperlukan untuk kehidupan di luar yang penuh dengan pelbagai cabaran dan dugaan.

Menjadi lumrah kehidupan, penghargaan dan pengiktarafan diperlukan sebagai satu motivasi untuk memajukan diri sendiri dan mewujudkan suasana kompetitif yang sihat. Justeru itu, AKIUM sekali lagi meneruskan tradisi mengadakan Malam Anugerah AKIUM dalam usaha untuk memotivasikan semangat para mahasiswa fakulti kejuruteraan,Universiti Malaya, supaya cemerlang bukan sahaja dalam bidang akademik, malahan ko-kurikulum. Selain itu, AKIUM juga turut menyedari peranan mahasiswa dalam masyarakat perlulah seiring dengan nilai peradaban masa kini. Diharapkan agar dalam usaha menjayakan Malam Anugerah AKIUM ini dapat melahirkan mahasiswa yang boleh memimpin dengan baik dan mempunyai jatidiri yang mantap.


~ Gambar Sekitar Majlis Berlangsung~













No comments:

Post a Comment